VALNÍKOVE VOZIDLO AKTIS 4x4.1R-08

Vozidlo je určené na prepravu materiálu, osôb a na špeciálne zástavby,
 prevádzkovateľné po komunikáciách a v teréne s možnosťou ťahania prívesov. 

EmisieEuro 4
Vŕtanie / zdvih108 / 125 mm
Zdvihový objem6 871 cm3
Max. výkon176 kW pri 2300 rpm
Max. krútiaci moment925 Nm pri 1200 - 1800 rpm

Technický popis vozidla

Môže byť prevádzkované v oblastiach s miernym klimatickým pásmom podľa STN 03 8900-2-1 v rozsahu teplôt od -30°C do 50°C a v prostredí s relatívnou vlhkosťou vzduchu do 98 % pri teplote 30°C, s prašnosťou okolitého vzduchu do 1,5 g/m³ (merané vo výške 0,5 m nad terénom), s rýchlosťou vetra do 20 m/s.

AKTIS je dvojnápravové vozidlo so stálym pohonom oboch náprav, s pohonom kolies 4x4, s rebrinovým priebežným rámom, na ktorom sú upevnené nápravy s perovaním, servoriadenie, motor s prevodovkou a spojkou, prídavná prevodovka, navijak, kabína, nárazník, prvky brzdového, palivového a výfukového systému, diely elektroinštralácie, karosovanie, predný nárazník, závesné zariadenia, náhradné koleso, skriňová pretlaková karoséria.

Motor: MAN D 0836 LFL 50
Vznetový, štvortaktný, kvapalinou chladený, radový, 6-valcový, preplňovaný, s medzichladičom plniaceho vzduchu, vstrekovanie paliva Common-Rail, s možnosťou prevádzky aj na jednotné palivo NATO: F-34.

Spojka:
Suchá, jednokotúčová, s tanierovou pružinou, s bezazbestovým obložením, automatickým nastavo-vaním, ovládaná hydraulicky s pneumatickým posilovačom.

Prevodovka:
ZF ECOMID 9S 1110, plnosynchronizovaná 9 1 stupňová, ovládaná mechanicky. Prevodovka tvorí monoblok s motorom a spojkou.

Prídavná prevodovka:
Dvojstupňová, rozdeľovacia s pneumatickým radením cestného a terénneho chodu, s deličom krútiaceho momentu 1:1, s uzávierkovým manažmentom VSM, s trvalým pohonom prednej nápravy.

Riadenie:
Hydraulické, monoblokové ZF 8039, ľavostranné.

Nápravy:
Pevné, s planétovým prevodom v nábojoch kolies, s uzávierkami diferenciálov, s bubnovými brzdami, predná náprava riaditeľná.

Perovanie:
Vpredu: progresívne pôsobiace parabolické listové pružiny a hydraulické teleskopické tlmiče.
Vzadu: parabolické listové pružiny, hydraulické teleskopické tlmiče.

Kolesá a pneumatiky:
Diskové, bezdušové s jednoduchou montážou. Profil 365/85 R20 XZL TL 164G. Na želanie môže byť nainštalované centrálne dofukovanie.

Rám:
Zhotovený z dvoch pozdĺžnikov tvaru „U“ a priečnikov, spojených skrutkovými spojmi. Na prednom priečniku je oko pre núdzové ťahanie a na zadnom, otvory pre upevnenie spájacieho zariadenia.

Brzdový systém:
MAN Brake Matic s antiblokovacím systémom (ABS), s automatickým nastavovaním brzdových čeľustí. Na vozidle sú štyri, na sebe nezávislé, druhy bŕzd:

Prevádzková brzda: vzduchotlaková, dvojokruhová, so záťažovou reguláciou, pôsobí na všetky kolesá.
Núdzová brzda: pružinová, pôsobiaca na kolesá zadnej nápravy s väzbu na brzdy prívesu.
Parkovacia brzda: pružinová, pôsobiaca na kolesá zadnej nápravy bez väzby na brzdy prívesu.
Motorová brzda: výfuková, ovládaná v súčinnosti s brzdovým pedálom.

Kabína vodiča: MAN TGM L32
Štandardná trambusová kabína pre 3 vojakov s výstrojom. Výbava a príslušenstvo kabíny zabezpečujú dobré pracovné podmienky pre vodiča. Štandardné vykurovanie závislé od teploty motora. Automatická klimatizácia s účinným vetracím systémom. Nastaviteľný sklon a výška volantu. Predné sklo s vyhrievaním spodnej časti (neprimrznutie stieračov). Príprava pre montáž autorádia, alebo na želanie dodávané aj autorádio. V streche kabíny otvor s pozorovacími stropnými dvierkami. Integrované držiaky pre vojenskú výbavu. Kabína sa dá hydraulicky sklopiť. Jej celokovová konštrukcia s vysokou protikoróznou ochranou zabezpečuje vysokú odolnosť. Zadné uloženie kabíny s odpružením

Elektrické zariadenia:
Napätie 24 V, ukostrený záporný pól.
2 x 12 V / 175 Ah akumulátorové batérie, alternátor 28 V / 110 A, spúšťač 24 V / 4 kW.
Halogénové predné svetlá. Hmlové svetlá. Kamuflážne osvetlenie. Zásuvky v súlade s požiadavkami NATO pre príves s ABS brzdami a zásuvka pre rýchly štart.

Navijak:
S hydraulickým pohonom, umiestnený v ráme medzi pozdĺžnikmi, určený ako podporný prostriedok na vytiahnutie vozidla pri nepriaznivých terénnych podmienkach, na približovanie bremien, prípadne vozidiel. Ťažná sila na prvej vrstve lana 6350 kg, priemer lana ∅ 12 mm, dĺžka lana 46 m. Navijak sa dodáva ako výbava na želanie.

Závesné zariadenie:
Pre ťahanie prívesov do celkovej hmotnosti 12000 kg je vzadu namontovaný samočinný záves s priemerom čapu 40 mm. Vpredu je pomocný záves pre ťahanie v priamom smere do maximálnej hmotnosti vozidla 12000 kg.

Hydraulická zadná plošina:
Na vozidlo je možné montovať zadnú zdvíhaciu hydraulickú plošinu DHOLLANDIA typového radu DHLM 50 s nosnosťou 1500 kg.

Palivová nádrž:
1 x 300 l. Umiestnená na pravej strane vozidla s meraním množstva paliva v nádrži.

Technické údaje vozidla

Valníkove vozidloValníkValník ZČ
Celková dĺžka7360 mm7480 mm
Celková šírka2555 mm2555 mm
Celková výška3355 mm3355 mm
Svetlá výška389 mm389 mm
Nájazdový uholvpredu32° 32°
vzadu33° 32°
Rázvor náprav3900 mm 3900 mm
Rozchod koliesvpredu2081 mm 2081 mm
vzadu2086 mm 2086 mm
Hmotnosť prevádzková7900 kg 8350 kg
Celková hmotnosť12000 kg12000 kg
Prípustná hmotnosť súpravy27000 kg 27000 kg
Maximálna rýchlosť (s obmedzovačom)90 km/h 90 km/h
Stúpavosť60 % 60 %
Brodivosť750 mm 750 mm
Výstupnosť (kolmý stupeň)400 mm 400 mm
Prekročivosť (šírka zákopu)700 mm 700 mm