ŠTÁBNE VOZIDLO AKTIS 4x4.1R-08

Vozidlo je určené ako štábny automobil s príslušnou výbavou, prevádzkovateľné po komuniká- ciách a v teréne. Na dvojnápravový podvozok, s trvalým pohonom oboch pevných náprav, klasickej rámovej konštrukcie, je torzno  výkyvným uchytením pripevnená skriňová pretlaková nadstavba.

Charakteristické znaky vozidla

  • dve tuhé nápravy s trvalým pohonom,
  • vysoká priechodnosť terénom vďaka zaveseniu na dlhých polo-eliptických parabolických pružinách
  • výkonný, moderný, šesťvalcový, Euro4 motor s výkonom 176 kW, možná prevádzka aj s jednotným palivom NATO: F34
  •  prevodovka v monobloku so spojkou a motorom
  • celkom 18 prevodových stupňov dopredu, 2 dozadu, plno-synchronizovaná prevodovka
  • taktické bezdušové pneumatiky 365/85 R20, kolesá s jednoduchou montážou
  • centrálne dohusťovanie kolies STIS
  • podvozkový elektronický systém CAN BUS s centrálnym palubným počítačom ZBR, riadiacim počítačom hnacieho traktu FFR
  • dvojkruhová brzdová sústava typu MAN Brake Matic s ABS
  •  trojmiestna vzduchom odpružená, klimatizovaná kabína
  • pneumaticky ovládaný hydraulický navijak s ťahom v lane 63,5 kN
  •  dlhé intervaly údržby a veľká životnosť
  • pretlaková, klimatizovaná skriňová nadstavba

Skriňová nadstavba

Hermeticky uzatvorená skriňová nadstavba vytvorená oceľovým roštom so sendvičovými obvodovými panelmi, pripevnená torzno – výkyvným systémom k rámu podvozka.


  • Vyhotovenie skriňovej nadstavby:
  • filtro-ventilácia vzduchu
  • samostatná nezávislá klimatizácia
  • nezávislé naftové vykurovanie
  • rozvod elektrickej energie ~ 230V/50Hz
  • náhradný zdroj energie – UPS
  •  možnosť pripojenia na externú elektrickú sieť sústavy TNC
  • pripojenie k rôznym komunikačným a dátovým systémo
  • vnútorná zástavba pracovísk
  • vonkajšie príslušenstvo, (stanový prístrešok, nezávislé kúrenie, mapové tabule, exteriérové osvetlenie, ...)

Technický popis vozidla

AKTIS 4X4.1R-08

Vozidlo je určené ako štábny automobil s príslušnou výbavou, prevádzkovateľné po komunikáciách a v teréne. Na  dvojnápravový podvozok, s trvalým pohonom oboch pevných náprav, klasickej rámovej konštrukcie, je torzno – výkyvným uchytením pripevnená skriňová pretlaková nadstavba. 

Vozidlo je určené pre prevádzku v klimatickom pásme v rozsahu teplôt - 30°C  až  +50°C , s relatívnou vlhkosťou vzduchu do 98 % pri teplote 30°C, s prašnosťou do 1,5 g/m³.

 Riešenie podvozka s dobrým perovaním dlhými parabolickými pružinami a torznými stabilizátormi, s pohonom najmodernejším výkonným hnacím agregátom, dávajú vozidlu predpoklady pre spoľahlivú prevádzku na cestných komunikáciách a v náročnom teréne s ohľadom na životné prostredie. Vozidlo poskytuje maximálny komfort a vysokú bezpečnosť trojčlennej posádke.

Technické údaje vozidla

Štábne vozidlo
Celková dĺžka7830 mm
Celková šírka2550 mm
Celková výška3465 mm
Svetlá výška389 mm
Rázvor 3900 mm
Nájazdový uholvpredu33°
vzadu30°
Hmotnosť prevádzková10600 kg
Celková hmotnosť12 000 kg
Užitočné zaťaženie 2000 kg
Hmotnosť prívesu15000 kg
Maximálna rýchlosť(s obmedz.)90 km/h
Stúpavosť60 %
Brodivosť750 mm
Výstupnosť(kolmý stupeň)430 mm
Prekročivosť(priekopy)700 mm